Beste jongere,
Wandelen of fietsen in een rustige groene omgeving, een bruisend gemeenschapsleven, de goede bereikbaarheid, dat en nog zoveel meer is Ranst. Kortom, een gemeente waar het aangenaam wonen is voor jonge mensen!
Wij willen dit alles graag behouden. Wat echter niet wil zeggen dat er geen verbeteringen mogelijk zijn. Als jongeren van CD&V/WIJ Ranst, willen wij dan ook graag het voortouw nemen om de belangen van onze jonge kiezers te blijven vertegenwoordigen. Zo hebben we reeds heel wat voorstellen die u kan terugvinden in ons programma.
We willen zorgen voor betaalbare woningen die de mogelijkheid creëren voor jongeren om van Ranst hun thuis te (blijven) maken.
Daarnaast willen we werk maken van een verkeersplan rond de scholen en gemachtigde opzichters blijven inzetten bij gevaarlijke oversteekplaatsen, zodat de schoolgaande jeugd zich veilig kan verplaatsen. We durven dromen van een gemeente waar kinderen, kinderen mogen zijn en volop kansen krijgen om gelukkig op te groeien, waar speelruimte en goed onderwijs is voor alle kinderen. Werk maken van de oprichting van Het Huis van het kind draagt daar zeker toe bij.
Voor de iets oudere jeugd is het belangrijk het verenigingsleven te ondersteunen door het aanbieden van operationele en financiële steun. Verenigingen verbinden immers de Ranstenaars en spelen een cruciale rol in de ontwikkeling van jongeren. "De Moervelden" is een unieke plaats om grotere evenementen te organiseren en verdient het dan ook om verder uitgebouwd te worden.
Samen met onze lijsttrekker staan wij voor jou klaar om aan al die dingen te werken.
Maar daarvoor hebben WIJ jouw steun nodig op 14 oktober. Je kan op meerdere kandidaten binnen dezelfde lijst stemmen.
Stem voor de toekomst, stem jong!

Meer info: www.jongcdenv.be