Arthur Philips

Lid Afdelingsbestuur, Lid dagelijks bestuur, Voorzitter senioren Ranst, Ondervoorzitter senioren Provincie Antwerpen

• Geboortedatum:

8 juli 1945

Als seniorenvoorzitter is het uiteraard mijn ambitie om na de verkiezingen concrete doelstellingen uit ons programma uit te werken. Vanzelfsprekend in samenwerking met inwoners van Ranst die ook begaan zijn met de werking en de problemen waarmee senioren worden geconfronteerd.
Als seniorenvoorzitter hecht ik veel belang aan een zorgzame samenleving waar inspraak en participatie leiden tot gedragen oplossingen en waar aandacht is voor ieders levenskwaliteit.
In zo’n samenleving kan jong en oud zijn ervaringen delen, kunnen onze verwachtingen gehoord worden, kan er aandacht zijn voor de meest kwetsbaren onder ons.
Gezin, geluk, gezondheid en geld zijn de 4 G’s waarvoor ik me wil inzetten: de zorg voor het gezin, ook het kwetsbare gezin, de alleenstaande moeder; het waken over de levenskwaliteit van onze medemens door bijvoorbeeld zorg op maat te voorzien voor ouderen; voldoende financiële middelen voor o.a. de armoedebestrijding in onze samenleving.
Ook de lokale bekommernissen zoals veiligheid en mobiliteit zijn thema’s waar de senioren hun solidariteit en verantwoordelijkheid zullen inzetten.
Wij, senioren moeten partners zijn in het beleid dat CD&V/WIJRanst wil voeren. In het 10-puntenplan dat ik uitwerkte vindt u terug waarvoor wij ons willen inspannen.
Op onze lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 vindt u de namen van onze senioren die, naast mezelf, zich willen inzetten om het programma uit te voeren dat u kan lezen op onze website van CD&V/WIJRanst
CD&V-senioren rekenen op uw steun zodat zij u belangen kunnen realiseren in de volgende bestuursperiode.